Sunday, 13 November 2011

Roben Theater


 By: Paolo M. Bustamante

The Roben Theater was erected during the early 1970's. It is located in C.M. Recto in Rizal Avenue Manila a place where stand-alone Movies were everywhere. Before it was a haven for people who are looking for a good time, a place to relax and a place where you can just lean back and enjoy the show, but now a lot of people say that it is a haven of prostitution.


A lot has happened to the Filipino Movies through the years, but during the 70's it is the revolutionary/experimental era of our movies. From 50's black, 60's white to 70's "bomba" movies. During the 70's action and bomba movies were the emerging trend.

The Roben Theater is still operating. Despite the demolition of stand-alone theaters along Rizal Avenue, The Roben is still standing proud with its steel sign although it is not well maintained, it is still operational.

5 comments:

  1. Kakapunta ko lang ng lunes dyan sa Roben, maganda pala ang lobby nyan.matetrace mo talaga ang glory nito noon.kaso ngayon wala na.nagpapalabas pa din sila ng first run movies, kaso indie film na bold yung napanood ko.hindi kilala ang mga artista at ang panget umarte.nakakainis lang nagkalat sa loob ang mga gay at call boy.hindi ko na lang sila pinapansin.

    ReplyDelete
  2. Nakapanood ka naman ba ng maayos? Di ba nakakatakot pre?

    ReplyDelete
  3. Nakakatakot din sa simula pero nilaksan ko lang ang loob ko para maranasan ko man lang makapasok dyan bago pa yan mademolish.Basta wag mo na lang pansinin yung mga lumalapit at tumitingin sayo.Ipakita mo sa kanila na palabas lang ang habol mo dun.

    ReplyDelete
  4. Ngayon ko lang nabasa yung reply mo tsong. Gusto ko na i bucket list kaso natatakot ako na walang kasama.

    ReplyDelete
  5. Nakapunta ka na ba tsong?effective june 18 2014, closed na ang sinehan na ito at idedemolish na.At gagawin syang Puregold.tsk tsk, isa na namang nasayang na old theater.

    ReplyDelete